Zakres działania Wydziału Administracyjnego:

1. Opracowywanie projektów statutu miasta i regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta.

2. Opracowywanie projektu regulaminu pracy Urzędu Miasta.

3. Obsługa organizacyjna Rady Miasta:

1) elektroniczna i techniczna obsługa obrad sesji i posiedzeń komisji stałych,

2) opracowywanie informacji o terminach, miejscu i tematyce obrad sesji i posiedzeń komisji oraz przekazywanie ich radnym i mieszkańcom,

3) sporządzanie protokołów z obrad sesji i posiedzeń komisji,

4) sporządzanie tekstów uchwał, opinii, wniosków,

5) prowadzenie rejestrów i zbiorów uchwał, opinii i wniosków,

6) prowadzenie rejestrów i zbiorów interpelacji i zapytań oraz udzielonych odpowiedzi,

7) digitalizowanie dokumentów,

8) przekazywanie imiennych wykazów głosowania, zgłoszonych interpelacji i zapytań, udzielonych odpowiedzi, zawiadomień, uchwał i zarządzeń do ogłoszenia w BIP, na stronach internetowych Urzędu Miasta i tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta,

9) przedkładanie do publikacji odpowiednich aktów normatywnych (uchwał, zarządzeń i porozumień oraz aktów prawa miejscowego),

10) sporządzanie list diet radnych i list obecności,

11) sporządzanie bieżących i okresowych informacji o pracach Rady, komisji oraz sporządzenie niezbędnej sprawozdawczości z działalności Rady,

12) organizowanie szkoleń Radnych,

13) sporządzanie aktów prawa miejscowego w formacie XML

4. Prowadzenie rejestrów oświadczeń o stanie majątkowym i zbiorów tych oświadczeń.

5. Obsługa sekretariatu Burmistrza i jego Zastępcy, obsługa kancelarii urzędu.

6. Obsługa Urzędu w zakresie korespondencji przychodzącej i wychodzącej.

7. Prowadzenie obsługi przyjęć interesantów przez Burmistrza, Zastępcę i Sekretarza.

8. Prowadzenie rejestrów i zbiorów zarządzeń oraz ogłoszeń i obwieszczeń Burmistrza Miasta.

9. Prowadzenie rejestrów skarg, wniosków i petycji oraz ich zbiorów i udzielonych odpowiedzi.

10. Opracowywanie analiz i sprawozdań z zakresu załatwiania skarg i wniosków.

11. Prowadzenie rejestru i zbioru aktów prawa miejscowego w wersji elektronicznej.

12. Przygotowywanie informacji z zakresu raportu o stanie miasta.

13. Przygotowywanie propozycji upoważnień i pełnomocnictw do załatwiania spraw w imieniu Burmistrza Miasta i do wydawania decyzji administracyjnych, a także prowadzenie rejestru i zbioru wydanych upoważnień i pełnomocnictw.

14. Prowadzenie spraw kadrowych pracowników Urzędu, w tym w szczególności:

1) akt osobowych,

2) ewidencji urlopowej,

3) dokumentacji związanej z zatrudnianiem i zwalnianiem, wynagradzaniem, nagradzaniem i karaniem,

4) ewidencji czasu pracy,

5) prowadzenie innych spraw osobowych wynikających ze stosunku pracy.

15. Prowadzenie rejestru i zbioru przekazywanych do publicznej wiadomości informacji, zawiadomień i ogłoszeń w tym od organów ścigania i wymiaru sprawiedliwości oraz zamieszczanie na tablicy ogłoszeń.

16. Prowadzenie spraw związanych ze stażami absolwenckimi i pracami interwencyjnymi, praktykami studenckimi i uczniowskimi.

17. Prowadzenie spraw związanych ze szkoleniem pracowników i ich doskonaleniem zawodowym.

18. Współpraca z Krajowym Biurem Wyborczym w zakresie:

1) przeprowadzenia wyborów i głosowania w sprawach związanych z wyborem Prezydenta RP, Sejmu RP, Senatu RP, Posłów do Parlamentu Europejskiego, Rady Miasta, Rady Powiatu, Sejmiku Województwa Lubelskiego, Burmistrza Miasta, ławników do Sądów Powszechnych, referendów krajowych oraz opracowywanie odpowiednich projektów uchwał i zarządzeń Burmistrza – jako zadanie zlecone.

19. Udostępnianie Dziennika Ustaw, Monitora Polskiego, aktów w nich ogłaszanych oraz orzeczeń, aktów prawa miejscowego i innych aktów ogłaszanych w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubelskiego – do wglądu i do pobrania w formie dokumentu elektronicznego; w postaci elektronicznej do powszechnego wglądu w godzinach pracy Urzędu w miejscu do tego przeznaczonym i powszechnie dostępnym. Zamieszczanie informacji o możliwości wglądu do aktów prawnych w postaci elektronicznej, o możliwości ich pobrania i wydruku – na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta i na stronach internetowych Urzędu Miasta.

20. Administrowanie budynkami, w których usytuowany jest Urząd Miasta.

21. Utrzymanie czystości i porządku w pomieszczeniach Urzędu Miasta i na zewnątrz.

22. Zabezpieczenie mienia Urzędu Miasta.

23. Zaopatrzenie w środki techniczne, sprzęt biurowy i artykuły papiernicze.

24. Gospodarowanie środkami transportowymi.

25. Prowadzenie spraw z zakresu tablic i pieczęci urzędowych.

26. Zabezpieczenie łączności telefonicznej, faksowej, sieci komputerowej, informatycznej.

27. Obsługa kserokopiarki.

28. Gospodarowanie drukami i formularzami.

29. Realizowanie zamówień publicznych w zakresie działalności Wydziału.

30. Prowadzenie spraw w zakresie remontów i modernizacji budynków, w których mieści się Urząd Miasta.

31. Współdziałanie z wydziałami w zakresie przekazywania spraw do Biuletynu Informacji Publicznej.

32. Obsługa organizacyjna Rady Seniorów.

33. Realizowanie zadań związanych z prowadzeniem Biuletynu Informacji Publicznej.

34. Udostępnianie informacji publicznej na wniosek, przygotowanie decyzji o odmowie udostępnienia informacji publicznej oraz prowadzenie rejestru udostępniania informacji publicznej.

35. Kompletowanie i przesyłanie wniosków o odznaczenia pracowników Urzędu.

36. Zabezpieczenie danych osobowych w systemach komputerowych i zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa w systemach informatycznych.

1) nadzorowanie przestrzegania zasady „czystego ekranu” i „czystego biurka”,

2) prowadzenie rejestru licencji, instalacji oprogramowania oraz sprzętu IT,

3) prowadzenie metryk komputerowych,

4) zakładanie i likwidowanie kont,

5) realizowanie zadań związanych z polityką antywirusową.

37. Realizowanie zadań związanych z bezpiecznym podpisem elektronicznym.

38. Wdrażanie Platformy Sprawozdawczości Budżetowej BESTI@.

39. Aktualizacja serwisu internetowego, obsługa poczty elektronicznej i Portalu Usług Publicznych.

40. Prowadzenie ewidencji sprzętu komputerowego, programów komputerowych oraz licencji oprogramowania.